Leta i den här bloggen

onsdag 7 april 2010

Julen vara ska till påska.......




Alltså är både jul och påsk över. Gillar påsk med ljusa vackra färger, god lätt mat och framför allt billigare.
Min påsk har varit ömsom vin och ömsom vatten. Påskafton var jag i Kvidinge och gick liten konstrunda med Lotta och hennes familj. Vädret var skönt mot vad man är van vid. Mycket fint hantverk. Köpte själv inget. Det ska liksom ligga till sig vad man egentligen vill ha och vad som passar in.
Därefter så bjöd de mig, ungdomarna och grannens på påsklunch ute på altanen. Det var toppenskönt och frysa behövde jag inte eftersom lilla nubben fanns tillgänglig.
Annandag påsk kom de till mig och även Markus från Helsingborg. Jag bjöd på tupp med gelé, gammaldags gurka, ja en hel del tillbehör. Vi umgick ett par timmar och det var jättemysigt att bara slappa.
Igår tisdag, usch vad vilsen man blir på dagarna, så hade mannen tagit semester för att äntligen få rå om sin hustru. Han bjöd på lunch ute och sedan gick vi en lång runda. Skönt efter all mat i påsk. Fler sådana runder behövs numera.

Inga kommentarer: