Leta i den här bloggen

lördag 10 april 2010

Med min väninna.......





blir det alltid något extra. Denna dag var verkligen något extra. Berit bjöd på lunch och sedan bar det iväg till slottet.
Jag känner när jag passarar grindarna att det är fel århundrade som jag är född på.Kan tänka mig att spatsera i parken med parasoll och en frasande krinolinklänning. Min figur hade passat bättre i de modellerna fast det kunde bli problem med snörningen. Jag hade definitivt varit snyggare då alltså i slutet på 1800talet,
Vi fick gå in och kolla glasutställning och rummen på slottet. Det var jättekul och ingen trängsel. Kolla bara vilken dukning, så ska jag ha det på nästa bjudning.
Vid varje rum stod jag likt en drömmare och fantiserade. När jag kollade barnrummet och framförallt när jag såg skrivbordet med glasögon vilande på en tidsskrift. Det var ingen data då.
Vi satt och såg en gammal journalfilm och då på små sittdyonor med kronor på.
Kronan på verket eller verket på kronan.
Det blir definitivt ett återbesök vid rodhendendron blomningen.
Tack för en fin dag.

Inga kommentarer: