Leta i den här bloggen

torsdag 29 april 2010

Vaaa....





är det verkligen torsdag? Denna veckan har gått med vindens hastighet och sysselsättning fattas då rakt inte.
Idag har jag haft glädjen att få bjuda två väninnor på en lätt lunch på balkongen.
Vi kunde inte nog tycka så bra vi har det att få njuta tillsammans.
Förresten igår så ringde produktsionschefen från Strix television och undrade om inte jag och mina väninnor kunde vara med i deras program som ska spelas in i juli och augusti. Bakgrunden till detta anbud var att jag skrev till Ullaredstidningen och berättade, förmodligen målande, hur trevligt vi har på våra resor dit. Redaktionen hade i sin tur sänt det vidare och på den vägen är det. Tyvärr kalla handen från mina medsystrar. Ändå har jag lockat med att de kanske döper tex muffinsformarna till Sivs formar/typ/Märk väl inte former. Något doftande tvål osv.
Se på Morgan som var med förra året och fick något uppkallat efter sig. Ändå nappar de inte. Vi hade kanske fått åka på turné men då hade det väl blivit en marknad eller cirkus. Ja, jag hör själv nu att jag får lägga ner detta.
Imorgon är det valborgsmässoafton och för 51 år sedan så låg jag på förlossningen på Lunds BB och svettades. Det var jättevarmt då och ingen fick komma in och hålla handen på den tiden. En liten gosse blev det och hela salen var fylld med lövkojor där doften spred sig till ytterdörren. Lyckostunder som man minns.
Skall fira med våra grannar på balkongen och hoppas det blir bra väder så vi kan släppa ut grilldoften och kittla grannens luktsinne.

Önskar alla en skön helg
Kul att det är så många som hittar hit. Tack!

Inga kommentarer: