Leta i den här bloggen

måndag 19 april 2010

Wow.......



äntligen en dag då jag hann med mer än jag hade räknat med. Vilken härlig morgon. Vad ska jag göra av söndagen helt allena? Idag var jag fast besluten att jag måste bara ut i skogen, höra fågelsång och framförallt "röra" på mig. Packade min lilla rygga med kamera och vatten samt upptäckte mina stavar som jag inte använt på länge.
Förresten vilken hållning man får och jag tycker att jag ser omgivningen på ett annat sätt. Vågar blicka ut utan att vara rädd för att snubbla. Ja, ja ni vet väl hur lätt det kommer någon liten kotte eller sten ivägen och vips så har man vrickat foten. Aj, aj.

Jag gick stigen ner mot havet, men det var ingen höjdare i naturen. Risigt och nästan inget grönt. Att ha kameran med var slöseri. Enda som kom i min väg var ett sjukligt träd. Precis som all konst så får man fantisera om vad det föreställer......



Jag hann precis in genom dörren så ringde min man och undrade om jag ville följa med till Hässleholms bowlinghall. Klart att jag ville.
Vi tog en snabbmiddag på Mac Donald´s och sen iväg.



Tråkig hall att tillbringa 2 timmar i. Kom plötsligt på att jag har min kära kusin i Hässleholm. Ringde till henne och vips så hade de hämtat mig med bil. Det hör till saken att vi inte träffats på två år. Lika tokiga båda två och nästan lite höga för återseendet, för det kunde väl inte vara så att vi var tvungna att fira och därav ysterheten. Tiden rann iväg och snart ska vi träffas igen och männen ska skaffa öronproppar.


Detta var dagens 10-poängare och de bodde på nr 10 med gullig nummerskylt.

Inga kommentarer: