Leta i den här bloggen

torsdag 20 maj 2010

Sommaren har kommit......



Det är nästan så man blir stressad och nervös. Tänk om solen försvinner. Jag gick upp tidigt idag eftersom det var ljust såå tidigt.
Var och köpte blommor till balkongkrukan. Blad o Grönt heter affären och här får man fina blommor som håller. Det är dyrt nog utan att man ska misslyckas också. Det blir planta av i kväll.
Igår kom våra kära vänner hem från Franska Rivieran. Vi väntade med grill och kall öl samt hennes och min sommardrink. GIN O TONIC. Det var himla mysigt att höra om deras resa.
Och idag satt jag på deras balkong. Jag bara tittade, med haklappen på
Annars har veckan gått och alldeles för fort.
Tog en cykeltur till Sven Johns Udde och där hade maskrosorna redan blommat över. De är vackra närhelst de står där i gräset, bara vilt förstås.

I morgon fredag ska vi ut med Mona och fira försenad födelsedag. Hoppas på att det blir uppehåll dit vi ska. Jag glädjer mig redan. Något mera kan jag inte skriva om. Det kommer en reseskildring senare. Vi börjar naturligtvis med champagne. Kan man börja dagen bättre?



Har ni sett de har döpt ett lok efter mig. SJ. Siv Jönsson

Inga kommentarer: