Leta i den här bloggen

måndag 12 juli 2010

Ge mig ett R, ge mig ett E...........


ge mig ett G och N. Så blir man kanske normal i hela kroppen. Kan någon sanningsenligt tycka att detta är skönt?

Min värmeplåga lindrar när jag tar cykeln och åker till vårt kära Sven Johns udde i Skälderviken. Där finns det gräs som man kan ligga på och en brygga som leder en till ett svalkande dopp. Plums så kan man knappast bottna. Inga långa halvmilspromenader för att känna svalka på hela kroppen. Det är lycka just nu.

I lördags så låg man likt en fisk på land med vidöppen mun och flämtade i lägenheten. Några fläktar gick på högvarv och så kylaggregatet som vi köpte förra året dönade och kylde.


Igår på kvällen åkte vi ut till udden igen och grillade, Nästan bara mannen och jag och hela den vidunderliga utsikten, grilldoften och den svaga sommarbrisen. Kan man önska mera?

Hem och såg finalen i fotboll förstås. Skrek varje gång som Holland höll på att göra mål, men det ville sig inte. F-n jag höll på dem. Spanjorerna skulle kunna bli filmstjärnor hela bunten. Hade jag varit där så hade jag skrikit UT MED DOMAREN.

Inga kommentarer: