Leta i den här bloggen

måndag 16 augusti 2010

Får jag presentera min kära svärmor....



Anna heter hon. En dams ålder får icke nämnas, men det tycker jag visst eftersom hon fyller 88 till hösten. Inga krämpor att tala om och huvudet rymmer det mesta av årtal och händelser. Läser böcker och korsord. Har jag glömt någon händelse så frågar jag henne. MEN fjärrkontrollen det är en annan femma.
Vi var på vift tillsammans med henne igår. Hon älskar att åka bil så det blev Karsefors och Båstad. Därefter så fikade vi uppe på Killeröds café. Om ni inte har varit där så är det verkligen till att rekommendera. Fin utsikt och nybakat när helst man kommer.

Kunglig hovleverantör med kristallkronor och guldtofsar. Men det är klart smakar det så kostar det. I Munka Ljungby fick man kaffe o wienerbröd för 20 kronor men det ena behöver inte förta det andra. Eller vad det heter.

Måste berätta att jag har anslutit mig till alla Perslunds antikviteter. De saknade personal som kunde hjälpa till med katalog och arkivering av föremål som kommer från alla håll och kanter. Vindsröjning och dödsfall bla.
Nu närmar sig slutet för semesterfirare och snart är det jul. Vi ska ta en tripp till västkusten ett par dagar och det ska bli kul att byta miljö och hitta nya vyer att fota.
Har suttit ute vid havet många kvällar och svalkat oss så till sist hade jag inget nytt att fota.
I brist på annat så fick det bli mina långa, slanka .
Önskar mina läsare en bra vecka och speciellt till min prenumerant.

Ses om en vecka

Inga kommentarer: