Leta i den här bloggen

måndag 13 september 2010

Kvidinge tur och retur




Klippans station.
med byte i Klippan. I mina geografi böcker stod det att Åstorp o Klippan var viktiga järnvägsknutpunkter.
Det är ingen som kan ana detta.
Hade inte hälsat på min tös på länge och idag passade det oss bägge. Eftersom jag saknar körkort /nej, nej, jag har aldrig haft något/ så får det bli SJ.







Det blåste friskt på landet så därför så var lunchen perfekt. Soppa. Det älskar jag.
Vi tog därefter en tur i Prästmarken, en liten skogsdunge som var fantastiskt idylliskt och även lite kuslig eftersom det var nära storm. Skönt att bli vindpiskad. Inget annat!

De har en stor fiskdamm i trädgården och dit har grannens ankor letat sig ner mellan trådar som spänts upp som skydd mot hägern som var på besök förra året. Ja, då fick hägern en härlig och dyr middag bestående av guldfiskar, och  för ankorna blir det också bara ett gästspel.


 Upptäckte en växt som slingrar sig på ett ribbat staket och nu har blommorna där blivit som små
bomullstussar. Fråga mig inte vad den heter men jag tyckte den var väldigt originell.

Tyvärr fick jag inte fotat deras anlagda lusthus när den var som vackrast och tätast i sommar med vita blommor. Det röda som är runt om består av gamla takpannor som är sönderhackade. Fiffigt.








Ett fynd från loppismarknaden som har blivit uppiffat. Inte utan att man funderar på var den har haft sin plats förut.
Ja, Lotta det var en mysig dag och det är roligt att vi ibland kan få ha våra stunder tillsammans.
.

Inga kommentarer: