Leta i den här bloggen

torsdag 14 oktober 2010

En hel vecka...

Det är underbart med ån som slingrar sig genom stan.

har gått sedan jag var inne sist. Det är nog inte så att jag lever ett stillsamt liv utan tvärtom och så det där med tiden. Min gubbe har varit ledig några dagar i sträck. Ja, då blir det fokus på annat än att sitta och häcka här eller också är datan upptagen.
I alla fall så har vi bland annat varit på Centersyd. Där var minsann ingen trängsel men jag var inte på shoppinghumör så att det blev en billig utflykt för mig. Jag sparar mig till Ullared eftersom "käringaracet" gär av stapeln på tisdag nästa vecka. Here we come!
Vilket underbart väder vi har nu. Jag kan till och med tycka att det är skönare än i somras. Vackra färger och underbar luft.
Min namne, min svägerska hämtade mig i måndags och bjöd ut mig på en tur för lunch och därefter var vi på ljusfabriken. Lunchen var jättegod med ett fantastiskt salladsbord och sedan biff o lök. Det är aldrig fel och inte sista gången som jag går dit. Fd Paletten serverar lunch varje dag och där är för alla smakriktningar. Ska man bara precis äta så är det lagom billigt.
Avslutade rundturen med ett besök hos trädgårdsmästaren.
I tisdags var jag på bio med Maria och vi såg Hämnden av Mikael Persbrandt. Den påminde lite om Ondskan och var mycket bra. Åt kinamat och snackade bort en timme där. Mysigt att göra sådant ibland. Jag älskar Ängelholms biosalong.
På väg till kyrkogården för att bara vara där, njuta av lugnet och allt vackert runt om. Här kan man verkligen frossa i höstfärger.








Idag fyller min lilla tös år. Jag vaknade kl fem i morse och för 48 år sedan föddes hon just vid den tiden.
Det att bli mamma är det största som kan hända en. Att man sen har en bra relation till sina barn är också en lycka som får vårdas. Grattis-vi ses.

Inga kommentarer: