Leta i den här bloggen

onsdag 6 oktober 2010

Nu kan jag inte bara ..

För eget bruk-om tullarna frågat.
gå här och skrota. Det är slut på semestern och att vara fin dam. Gör något nyttigt. Ni hör jag talar förstånd med mig själv. Ni trodde kanske att jag tullat på godsakerna från Bordershop. Faktiskt inte. När man ser så mycket och får ångest av att välja vad man vill dricka, då stänger man dörren igen.
Ni ser vilken packning och så var det "lite" där inne också. Ju mer man köper desto mer tjänar man. Att detta lönade sig. Helt klart.
Vi fick tag på vars en vagn och så skulle det handlas under tre timmar så fick man pengar tillbaka på biljetten också. Vi kom först till boxvinerna och där kom "tossingaglimten" i ögonen på oss. Maria slängde ner 11 boxar/hon handlade mer än till sig själv/. När vi var på väg till nästa våning så vände hon sig om mot mig och såg alldeles desperat ut. Var ska jag ha allt det andra undrade hon. Vårt valspråk under resan har varit "det löser sig det mesta". Visst det gjorde det också.
Efter alla turer så eldade vi upp varandra och blev förbannade på våra karlar. Jo.det var de som skrivit köplistorna. Denna kraft gjorde att vi kom igenom kassorna och fick lastat in. "Nu får de själv ta hand om dryckesvarorna"när vi kommer hem". Det gjorde de mer än gärna.
Tack Maria o Rikard för presenten och Maria för att du är den du är.
En liten hörna av leksakerna.
Bakgrunden ska målas med lite sommarstuk.


Idag blir det 514 till Perslund. Ingalill och jag har ansvar för Skol och Leksaksmuseét. Det är som de säger att när man blir gammal så blir man ung på nytt. Visst, vi är jättebarnsliga ibland.
Samling vid pumpen!
Ha de gött alla mina läsare. Jag kommer tillbaka, jag kommer tillbaka.

Inga kommentarer: