Leta i den här bloggen

torsdag 23 december 2010

Godmorgon.............



Sitter i halvmörker dricker mitt morgonkaffe och låter "stilla natt" smeka mina hörselspröt. Tittar ut genom fönstret och ser snön gnistra under gatlyktorna.
Det hörs som en saga men det är faktiskt sant.
Denna stund behöver jag  för att sedan ta tag i dagens uppgifter. Alltså göra så mycket som möjligt för att kunna göra så lite som möjligt imorgon.
Morgondagen firas som jag nog nämnt förut med Maria o Rikard. Vi ska vara här i Ängelholm, äta julmat, spela julklappsspelet,  päsa i soffan och lyssna på julsånger som man bara spelar ja, just till jul.





Vi har precis som de flesta smygstartat med julen.
Förra fredagen var vi hos våra trevliga grannar på glöggparty. Jättemysigt. Tack för senast!!!




På lördagen var vi hos Ilaugs, också grannar, fast i ett annat hus. De har som tradition att varje år bjuda oss på julbord. Alltid lika gott och mysigt.

Förresten jag har redan fått en julklapp. Det är att Tim har kommit hem från sjukhuset. Han har legat där i nio dagar med mycket smärta och en massa gamlingar i min ålder som drog sina timmerstockar. Så han var jättelycklig igår och jag också.



En särskild tanke till mina kära barn med familjer
sänder jag er. Puss.


Vill också meddela att min mail inte har funkat
på 2 veckor och jag vet att det ligger massor som
jag skulle läst och svarat på. Min son ska fixa det
till mig i mellandagarna.

Sist men inte minst önskar jag alla mina trogna
läsare en riktigt GOD JUL!!

Inga kommentarer: