Leta i den här bloggen

tisdag 28 december 2010

Julen vara ska till påska.

fast det är inte sant för däremellan kommer fastan.
Fasta vill jag inte men kanske äta en fastlagsbulle. Fastnat i fast! Ja, så kan jag hålla på när jag är ute på promenad eller bara sitter och tänker. Skryt. Fast tiden går......
mitt fikaställe på sommaren
Maria har stöpt ljuskronan.






Nu är julen över och det gick i en jäkla vänster. Mysigt har det varit. Vi hade övernattningsgäster så dagen efter blev det lutfisk för herrarna och lasagne för damerna. Vi var ute på en promenad för det var jättefint väder så på eftermiddagen så mådde man riktigt bra. Riktiga "slappedagar" Läste, såg på film, löste korsord. Sneglade på puzzlet som jag fick i julklapp med 1000 bitar, men det får vara så tills nyårsafton är över. Man behöver liksom matrumsbordet då. Att lägga puzzel är verkligen terapi och tiden bara försvinner.




Nu i mellandagarna har jag haft så jäkla ont i ryggen eller kanske det är höften  lite snett inåt. Som tur är har mannen starka piller så jag tar två om dagen och det hjälper. Man vill liksom vara rörlig inför det nya året. Vi blir åtta stycken och naturligtvis en tre-rätters meny får det bli en sådan afton. Jag har redan räknat ut att jag kan göra det mesta  på torsdagen och  vara lite fräsch tills de kommer. Alltid roligt med traditioner. Vi har tänkt att gå till torget och skåla in 2011.
Fortfarande kan jag inte ta emot mail som ni skickat men om några dagar rasslar det till och det ska bli kul att läsa
GISSA FÅGELN- en lek medan man sörplar i sig drinken
Lyckliga=gladan    Serveras vita viner=svala   Fågel i kaffet=gök  Mun=trut  Efter Ringsjön runt=rödstjärt
Susanne Lanefeldt=knipa  Moderat ryggsäck=blåmes  Örfil=orre  Kommunistiskt lås=rödhake
Brudnäbb=Tärna  Svarta Agda=Sothöna  Skidkungen=svan  Thaityg i slutet=sidensvans  Satmar=skata
Valfett+a=trana  Fetlagd stut=talgoxe Sädesslag+MC=kornknarr  osv, osv..
Om ni är lediga så bara njut-vi hörs

Inga kommentarer: