Leta i den här bloggen

tisdag 14 december 2010

Snart är vi där...



























































Ljus i vårt hus kan man säga om detta i alla fall
Dagarna går i raketfart och det är till att planera något varje dag så inte stressen kommer. För min del så har jag inte mycket att stressa för eftersom julen går i lugnets tecken. Julafton kommer min bonusdotter med man. Alltså blir vi 4 personer. Någon dans kring granen blir det inte-nä vi har ingen gran längre men ljusprytt lägenheten och balkongen på annat sätt. Vi ska äta och dricka gott och sedan ska vi spela julklappsspelet. Bara mysigt.
I lördags var jag på mitt första julbord i år i Åstorps bowlinghall. Det var mycket gott och alldeles lagom sortiment. Helt enkelt ett gammaldags julbord och trevlig samvaro.
Idag tänkte jag baka lite. Min svägerska och jag brukar byta en sorts kakor varje jul. Hon bakar så goda pepparkakor /skurna med mandel/ och jag bakar en sort till henne. Annars blir det inte mycket bak som förr. Man orkar helt enkelt inte med allt.
Nää, det här går inte bra att få in på bloggen. Bilderna kommer huller om buller. Bara att inse att jag förmodligen måste skapa en ny blogg. RETLIGT.
Ha de´tills vidare.

Inga kommentarer: