Leta i den här bloggen

onsdag 15 december 2010

Wow, plötsligt så stod han där..



Vem? han som skulle installera den nya datorn. Kompisen från Åstorp. Han höll på flera timmar att ladda och ladda ner och koppla bland alla löst hängande sladdar som var i ett enda virrvarr. Tack snälla du. Sen hela helgen så var det nästan som på en rea, alltså köa för att få köra sina egna program. Starkast vinner förstås och jag kan naturligtvis sitta här om vardagarna.

På måndagen kom en annan datorkompis och kompleterade det vi saknade. Man stod och beundrade dem när de tryckte här och sedan där så var det färdigt.
Min blogg har inte funkat på några dagar och det har varit en j-a ångest. Idag kom jag på att jag kanske skulle byta till Goolge Crome som ordinare webbsökare och det gick ju bra som ni ser. Det är inte mycket som behövs för att man ska bli lycklig


Idag har jag gjort ett sjukbesök på Helsingborgs lasarett. Yngsta barnbarnet Tim /19½-noga/ligger inne för att i söndags insjuknade han med smärta i bröst och armar. Turbulens. Det positiva var att de gjorde verkligen något när han kom in. Bla röntgade de lungorna och upptäckte en spricka mellan lungsäcken och den ena lungan. Samtidigt som de också konstaterade nedsatt lungkapacitet. Han blev väl omhändertagen och nu släpper de inte honom förrän allt är ok. Tryggt.


Skynda, skynda nu ska jag gå till min franska frisör och bli klippt. Lucia har ju varit och jag blev inte vald så därför finns det ingen anledning att springa och svepa med håret. Nä av med det. Helst pottfrisse:

Kram från lyckliga jag som kan stilla skrivklådan

Inga kommentarer: