Leta i den här bloggen

onsdag 5 januari 2011

Får jag presentera mitt andra hem....

TVÄTTSTUGAN. Ja, där tillbringar jag många timmar. Inte så att jag tar upp någon tid utan bokar i sista minuten och sen är jag där ett par timmar. Varmt och gott och skulle tiden gå för långsamt då studerar jag skjortorna som blandar sig med kalsonger, strumpor och mina svarta BH:s som slingrar sig som kelsjuka ormar
med allt. De vill liksom inte tappa greppet då det hela är färdigt.
Det är nästan som att titta på TV fast inga reklampauser. Och så blir man inte så stressad heller. Jag har smugit dit en liten stol mellan vasken och sopsäcken. När jag har fått insupa den mysiga atmosfären så klämmer jag ner mig på den där klaffstolen med en liten tidning samtidigt som jag funderar på vad jag ska ta för doft i tvättmedlet nästa gång. Grannarna kanske tror att jag har öppnat tvätteri men ännu har jag inte fått några konstiga blickar när jag slinker in där.

Den här skönheten hittade jag i Kvidinge den dominerade hela fönsterbänken och jag försökte att fotografera den med mera ljus men den var som en liten blyg viol. En tapper amarylis som hållit sig vid liv efter alla julgrupper.
Jo, jag var och hälsade på hos Lottas familj. Kom dit kl 11 med buss och fick då varm glögg. De trodde nog jag hade gått dit för sen fick jag lite till av en annan sort. De var just hemkomna efter en 5 dagars tripp på Island så de gjorde en resa med mig medels en massa foton som de tagit. Ett fantastiskt landskap med heta källor. Det rök lite överallt. Så gott det såg ut. Jag hade varit glad att få ta mig ett karbad. Men gott komma skall. Dagen gick alldeles för fort. De serverade jättegod middag och sen halvlåg vi i sofforna tills mannen hämtade mig. Tack för en skön dag som jag lever länge på!!!   En verklig ljusglimt.
Ha det bra alla som tittar in hos mig. Kram fr livsnjutaren
Skymningen sänkte sig över Kvidinge lilla samhålle.

Inga kommentarer: