Leta i den här bloggen

torsdag 27 januari 2011

Frossa i tulpaner...



Nu är det tulpanernas tid och jag ger mig själv en bukett varje vecka. Förutom i fredags då jag fick av våra gäster. En härlig känsla när de är riktigt krispiga i bladen. Vårdas de ömt så kan man njuta nästan en vecka av dem. Är det de dubbla klipper jag av dem ända uppe vid fästet, lägger dem i en skål och plötsligt ser de ut som näckrosor.




Förra veckan var jag i Hsb /som sagt/ och då passade jag på att träffa snälla, goá Elina. Vi fick en pratstund och fika tillsammans. Måste passa på när tillfälle ges eftersom dessa är få och det är roligt och jättemysigt att umgås.





På fredagen hade vi premiärgrillning på balkongen. Vi satte på värmaren och bjöd våra vänner redan kl 2 på eftermiddagen. Det var inte fel att börja så tidigt.
Som ni ser så åt vi inne. Annars hade vi fått sitta i långkalsonger på balkongen och det är ju ingen stil.
Kalle värmer sig med en whisky utan is och mannen står vid grillen och har is i sin.!


I går var jag på möte med Sofiagruppen. Nä, det är inga gamla sjuksköterskor, utan åtta damer som jobbar ideellt för Hembygdsföreningen i Åstorp.Alltid trevligt att träffas och sedan avslutas det med gemensam lunch.
Igår intog jag lunch hos min svägerska. Lyxigt att bara sätta sig till bords.
Gick en runda med Tova o Vilma, hennes små valpar. De är så otroligt söta. Jag är dålig på både bil och hundmärke, men ett slags terrier tror jag.
Sedan körde hon mig hem och bjöd på fika med fastlagsbulle på stan. Ännu en trevlig dag.
Ledig lägenhet att hyra. Söderläge och luftkonditionering.


Vilken dag det har varit idag. Sol, kallt, ingen blåst och ingen ishalka. Tog en promenad på över två timmar med kameran. Det var längesedan. Ingen kunde påstå att jag jäktade, nä jag njööt i fulla drag.
Fast några vackrare vyer blev det inte. Allt är nästan skitigt.



Önskar er alla en fortsatt trevlig vecka och solglimtar som värmer upp oss.




Kram fr mig till dig.

Inga kommentarer: