Leta i den här bloggen

onsdag 23 mars 2011

Det var längesedan som...

jag var sugen på att skriva här. Man måste liksom ha lite inspiration av något slag. I alla fall så är jag här nu.
Togs från bilen i 120 km på väg till Malmö

Denna vy möttes av min svägerska i Södertälje en morgon i trädgården. Wow!
Vi svenskar älskar ju att prata om vädret. Ja, det kan göra en knäpp. På eftermiddagen lite mys på balkongen och på kvällen tittar man ut och ser i lampskenet att snön faller fint ner. Samma på morgonen så då börjar jag fundera var jag har lagt broddarna. Helt sjukt.
vandring i slottsmiljö en härlig dag.
Javisst, det var på Ingeborrarp. 
                                                          
Annars har jag haft besök av min goa väninna på lunch i torsdags och min goa svägerska på fredagen.
Samma meny bägge dagarna men det blev uppskattat ändå. Skönt med avbrott i vardagen.



I söndags var jag och Maysan på konsert i Birgit Nilsson salen och hörde Ängelholms symfoniker samt ett gäng från England LAST NIGHT OF THE PROMS. Det gick in ca 150 personer i denna sal och här var fullsatt. Naturligtvis inte det draget som i Albert Hall . Orkestern satt nog och undrade när publiken skulle börja showa. Vad kan 150 pers göra för att det ska bli likvärdigt? Vi försökte förstås.

Nu ska jag fixa lite i hemmet och sedan ta en långpromenad för solen skiner fint                                     på himlen.
                                                                                                     Vi hörs snart igen.......Ha de´

Inga kommentarer: