Leta i den här bloggen

onsdag 9 mars 2011

Normal ..

det har man kanske inte alltid varit, men efter 10 dagars förkylning så börjar kroppen och hjärnan att komma igång igen. Försöker ligga i sängen, ta ipren tabletter och bara vänta på att det ska gå över. Samtidigt ligger man och planerar att jag MÅSTE göra det och det. Nog om mig själv.

Puzzlet är ett minne blott. NU är det i 1000 bitar och åter i kartongen.
Annars har det inte hänt något i min lilla värld inom rummets fyra väggar. Fast telefonen är en Guds gåva till
kvinnan.
Får man skriva det fastän jag heter Siv och har namnsdag på kvinnodagen?
Var på torget och inhandla lite vårlökar som jag satte i kruka som jag fick julblommor i. Det är bra  att kunna använda den året om. Tyckte att jag fick in våren i lägenheten och solen strålade gott på balkongen. Halleluja!
Satte mig där ett tag och läste ur boken Hundraåringen.
Den är så fylld av humor så efter att jag lagt den ifrån mig kan jag le för mig själv efteråt. Ibland behövs något kul att läsa -om så bara uppdiktat. Bläddrade lite i boken om kungen, men eftersom jag redan läst boken om Sibylla så är det mycket historik som är samma.
Skall väl erkänna att jag letade efter kapitel om hans erotiska äventyr med Camilla. Han är allt en riktig liten lurifax och är nog lite stolt över sina amorösa utflykter. Trött blir man.
Vad hade man gjort som drottning???









Nu blickar man bara mot skyn efter "tecken". Alltså solen och fåglarna. Skratta er friska - kram fr mig.

Inga kommentarer: