Leta i den här bloggen

torsdag 21 april 2011

Utomlands........

var jag igår. Från Skåne går det på en kvart att komma utomlands. Danmark så klart. Bestämde mig tidigt på morgonen. Tog tåget som är jättemysigt att åka med, utom då det är snöstorm och kaos." Dra maten väskan" och kameran som sällskap naturligtvis. Som ni ser så är det ingen trängsel precis.


Hoppas att kaptenen är nykter annars landar vi
mitt i city.

Flanerade en god stund för att se Helsingör komma på fötter. Idag kommer det mycket svenskar för att köpa sin påsksprit.





Det var som en symfoni att stå där mitt i blomsterhavet. Kunde inte motstå denna orange ranunkel.

Färden gick vidare genom spännande gränder. Vilken odör! Pink!
så jag letade mig ut till öppnare platser.






















   Ett skyltfönster fullt med ölstop. Tänkte på när allt ska dammas..

Sen traskade jag vidare till kyrkan men blev inte insläppt så min andliga spis fick jag intaga utanför. Amen.

Gick in på ett litet matställe, beställde som ni ser tre smörrebröd och en öl. Njöt av miljön och kollade in alla som hastade förbi utanför. Själv hade jag absolut ingen brådis.
Köpte öl och den obligatoriska flaskan till gubben. Själv en sherry FAD 6.

Nu blir det lite pynt inför min favorithelg. 

GLAD PÅSK  ÖNSKAR JAG MINA LÄSARE




Inga kommentarer: