Leta i den här bloggen

tisdag 5 juli 2011

Avstressande, man riktigt ser att de lever sitt eget liv.

Idag får det bli en runda till stranden och kolla livet där.









    Öde. Inte ens någon nudist som annars är ganska utbrett i Danmark. Ungdomarna badade och jag      applåderade.

 Slog mig ner och inbillade mig att någon fiskarhustru brukar sitta här och vänta in mannen med dagens fångst. Eller kanske satt hon vid köksbordet och ropade "kom in min man är på sjön"
   Svalt skönt och vackert.

Var tvungna att ila till närmsta stad också för att shoppa loss.
Här var det marknad och vips så var vi av med gubbarna.
Nog skulle de ge oss en  marknadsgåva tyckte vi.









 Inget som föll oss i smaken så det blev billigt.




















Och vem var det som satt här och diggade jazz samt drack en kall öl.... Vi tog glass, ja hela danska kittet med sylt, grädde och chokladbulle. Inget bra efteråt.







Vi blev därefter eskorterade av denne överförfriskade man som inte rubbade sig en meter. Men det är klart när vi äntligen kom förbi hade han inga ben och var blind på ena ögat. I knäet hade han en ölback som han förmodligen tog en flaska ur då och då.
Tänk att jag fick ett sådant skrattanfall då jag såg det komiska i raden av bilar som var efter oss.

Grill på kvällen med finaste utsikten. Vi satt länge ute och njöt. Sista kvällen så det blev lite extra mys.


Mannen hade ett balansuppträde för att bevisa att en nattgrogg kunde han visst rå med.
Båtfolket höll nog också andan. Häpp.. han klarade det, men vem hade trott något annat.
Applåder från båtfolket!

.   En sista kvällspromenad i hamnen. Riktigt tråkigt men man kan komma tillbaka.
                      På väg till Sverige med bilen fullastad efter en tur på Border shop.

                      Tack Maria o Richard för härliga dagar.


                     Ha de gött i den goa´värmen!                                            Suck pust stånk

Inga kommentarer: