Leta i den här bloggen

söndag 3 juli 2011

Möns Klint


Vilken kick att byta miljö, se sig om och finna så mycket vyer för kameran så att jag knappast  hade tid att sova. Som kusinen från landet /gapa och glo/
Vi åkte med mannens dotter och man som hade arrangerat resan till ära för hennes pappa som nått pensionsåldern.
Ingen kan tro detta.../en stjärna i himlen/
och så fick han ta med käringen och hennes kamera.
En får tacka. Det var fantastiskt roligt i tre dagar och det blev lagom som dottern sa.







Männen tyckte vi skulle ha en improviserad inflyttningsfest. Buffén bestod av en tub skinkost på tub, några kex och så Grogg. Ja, varför ska man konstra till det........ Vi hade trevligt och vi somnade gott.

En verkligt romantisk vy avslutade kvällen. 
Fast Richard hade nog hellre tagit med något från OJ:s delikatessdisk.

























Var uppe tidigt dagen efter. Vilket ljus och vilken luft!! Varför i hela världen gör man inte det oftare. Hade jag haft en skaparådra i kroppen så hade jag skrivit en dikt eller sång i denna arla morgonstund.
Nu blev det en massa foton istället.
Ett fantastiskt vackert gammalt fartyg från Tyskland på väg in
Underbart, bara äldre män härskade här.


På väg in efter en lycklig får vi hoppas fångst i natt! 
och dessa är på väg ut och hoppas att näten är fyllda.
Nu har min man grillat och ljuvliga dofter ringlar sig in till mig här.
Jag får precis som romaner återkomma med ett nytt inlägg i morgon.

    och då är ni välkomna att titta in igen!   Jeg onskar dej en dejlig aften!   typ

Inga kommentarer: