Leta i den här bloggen

måndag 4 juli 2011

Underbart väder...





Här passerade vi varje morgon för att köpa bullar. Tanken gick till Skagen där jag var för ett antal år sedan och jämför med  hur orterna påminner om varandra.
Tur med vädret idag också.
Det får bli en båttur till Klinten. Själv har jag varit här förut och då gått alla trappstegen 140 meter. När jag kom upp skrek jag efter respiratorn.















Sagt och gjort mannen och jag tog pensionärsbåten som ungdomarna kallade den. Hhmm.







Ett böljande landskap. Alltså på land.




och här kunde den som ville inhandla dansk öl. Och det ville vi...







Bländande vackert och en svag bris sveptes man in i.

och här ser man trappan. Ner kommer man alltid men upp....





  På kvällen fortsatte vi vårt tema "havet" och intog en underbar buffé tillsammans med en massa av              havets läckerheter.

Men hallå.. är det en sjöjungfru eller är det en säl. Kanske tid för optikern?



Ja, det blev sent i denna trollska natt.

En sista titt genom ytterdörren där jag ser  en ny dag i antågande.
Ha de´


                      Klicka i bilden så får du större format!

Inga kommentarer: