Leta i den här bloggen

måndag 15 augusti 2011

Lite allt möjligt....



Efter hemkomsten tänker man över vad som egentligen hände på semestern.
Kan det bero på att jag inte har någon "udevana" /skånskt och betyder utevana/
Jag åker förstås buss och tåg någon gång ibland och hittar hem också, men ute så många dagar och inte hann jag skriva dagbok heller
Har samlat mig och då vi var i Karlstad så tog vi en sväng till Hagfors också.
Genom bowlingen blev vi bekanta för många år sedan genom ungdomar. Sedan har vi haft sporadiskt kontakt,  men att träffa dem nu var precis som det var igår.
Gjorde ett gästspel i hallen. Alltid kul att få lite nya ideér. De hade bla satt upp foton på väggarna som var tagna i Hagfors. Jättefina.
 Visst fanns tanken i mitt huvud men släppte den fort eftersom man antagligen ska ha en värsting till kamera för att få förstorat bilderna i det formatet.
De hade skaffat en mycket personlig hund. Den hette Bingo. Varför undrar man då lite diskret. Enkelt. Matte är  tokig i att spela bingo. Det tyckte jag var hur kul som helst. Men det är klart jag har lite konstig humor ibland...
 När vi anlände till Håga som ligger en bit utanför Södertälje kunde jag inte motstå att gå upp tidigt en morgon eftersom ljuset och vädret bara var så gudomligt. Smög ut med kameran i högsta hugg och började min upptäcktsfärd.
Följde en stig och plötsligt stannade jag  upp och kände mig iakttagen. Underbara alpackor  stod och tittade på  mig. Vågade knappast andas så de inte skulle försvinna. Men icke de var jättenyfikna.
På eftermiddagen träffade jag matte som älskade dem över allt annat. Ser ni att de har gardiner!!!
De är på sin vakt men kan ändock inte låta bli att vara med när det händer något. De hade blivit klippta av en australiensk frisör. /Min är fransman./ Av detta spinner matte till garn och sedan stickar fantastiska saker som känns som en smekning. Inget kli där inte.                                      
Ögon som brunnar.




 Här kom jag plötsligt till en John Bauer skog. Trolskt för mig. Men svägerskan berättade att här är massor med vildsvin som bökar omkring. Hade jag mött dem så hade nog det trolska försvunnit snabbt.



   och här sitter herrarna, tar en grillwhisky, filosoferar om livet, pridefestivalen och kvinnohjärnans storlek.
En trappa upp har damerna bänkat sig och medan de äter en sofistikerad sallad
med baguetter och vin berusas de även av rosornas doft som de sveps in i.

Kvällen avslutades med ett lätt regn och en vacker regnbåge bjöds vi också på.
En perfekt kväll med andra ord.
Tack kära svåger o svägerska för fina dagar.



Får sluta för denna dag. Det har gått grus i maskineriet. Texter o bild blir inte riktigt som jag.
Kram från mig till dig.

Inga kommentarer: