Leta i den här bloggen

lördag 27 augusti 2011

Så varmt och fuktigt i luften varje dag..

jag står knappt ut. Den där tilläggsisoleringen runt midjan gör kanske sitt. Gott att det blev höstluft snart.
Tog en cykeltur idag mot stranden. Tänk er det fanns de som badade och särskilt barn naturligtvis.
Egentligen tror jag att det var ganska skönt eftersom hela baljan måste vara uppvärmd så här års.
I alla fall har jag länge tittat på några snidade gubbar som jag har längst upp på bokhyllan, om de kanske kunde stå modell för mig någon gång. De kommer från mitt föräldrahem. Min far var rallare och varje rast så tog hans kompis fram en träbit och snidade och karvade. De blev allt bättre ju fler de blev. Jag lyckades rädda några eftersom jag tycker att de har karaktär.

Första stoppet blev vid järnvägsspåret som leder till Båstad.

Förr stod de och kollade tåget och längtade bort.
Egentligen är det ett underbart färdmedel. Vid rätt årstid naturligtvis.




Fortsatte sedan mot havet. Hoppas ingen undrade vad "käringen" sysslade
med.



     Nej, ingen bikinibrud idag, inte ens en båt.



    På väg hemåt...



 



Ja, nu har jag förverkligat min idé. Har jag fått
   en tanke innanför pannbenet så måste jag bara
   infria denna.






             Jag önskar er alla en njutningsfull helg. 
             Ring det där samtalet till en vän som du skjutit upp alldeles för länge.
             Ge dem du möter en vänlig blick o ett leende.
             
             En kram till dig från mig!
             

Inga kommentarer: