Leta i den här bloggen

tisdag 13 september 2011

Idag är det en tråkig dag.....



mulet och regn växelvis. Likadant känns det inom mig. Mina barns far begravs idag och det känns tungt både för dem och hans familj som han fick lite senare i livet. Fast man ibland trott att han inte skulle klara sig för sin sjukdom, så har dock livet fortsatt för honom. För ett par veckor sedan orkade inte hjärtat med mera och det sade han och kände att stunden nu var inne.
Vi levde tillsammans i tjugotre år och skönt är att man alltid bara kommer ihåg det finaste.
Tänder ett ljus för honom denna dag.

Annars går dagar och veckor vansinnigt fort och snart är det jul.        Skratta ni men så är det faktiskt
Jag har varit på fotbollsmatch i fredagskväll och såg hemmalaget förlora. 2500 personer hade masat sig till idrottsplatsen. Lite folkfest men dåligt liv i Ängelholmarna. Hade inte Bois-fantasterna varit där så hade det varit ganska platt. Nu är jag Boisare i botten men bor jag här och ängelholmslaget ligger bra till för allsvenskan så måste jag bara hålla på dem. Fast jag ville gärna stått närmre Landskronapubliken med sina sånger, viftande flaggor och entoniga trummor.




 Precis innan det skymmer sitter mannen och jag på piren och bara "är"
Vilken fantastisk tillgång att cykla tio minuter och sedan sitta här på denna rofyllda plats och höra våg-skvalpet.


I år blir det en sträng och lång vinter. Det sägs så eftersom det finns driver av rönnbär på träden.
Grenarna orkar knappast bära upp dem.













Ha de´bra resten av veckan och försök att få lite "egen tid" någon timme varje dag fast du inte är pensionär.
Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: