Leta i den här bloggen

fredag 23 september 2011





Jag vet inte men när jag åker med de allmänna kommunikationsmedlen så kommer jag på mig själv med att alltid sitta djupt försjunken i mina tankar och liksom resonera med mig själv. Oftast är det buss 514. Tar oftast den för att få upp statistiken så att den inte plötsligt dras in. Så har jag i alla fall gett mitt stöd.

Turen i tisdags upptäckte jag hur fint de plöjt upp åkrarna ute på landet. Det hade regnat så fälten låg där nyplöjda med upphöjd blank jord som gick i en mörk lila nyans. Riktigt vackert.
Åkte förbi ett stort trädgårdsmästeri där vackra blommor prunkade för en månad sedan men nu var borta...

Upptäckte oxå att tjejen som i högtalaren upplyser om var bussen passerar är så tidig att det är tur att folk hittar hem själv för hon är långt före sin annonsering och har passerat innan man hunnit fundera alls.

Ibland kör bussen så nära husen att man kan titta in hos vissa. Särskilt ett hus som har lika rörigt varje tisdag eller alla dagar kanske.
Tänkte att det är en jäkla tur att vi bor på 3:e våningen för annars hade jag fått masa mig upp och bädda för att snart passerar tio bussen. Ja, så går mina tankar liksom.

En tant /ngt yngre än mig kanske/ gick på vid hållplatsen "Kassagården" alltså vilket namn. I alla fall så
hade hon inga kontanter och han pratade knagglig svenska så hon förstod knappast honom. För att inte bussen skulle bli försenad så tog han upp sitt eget kort och betalade för henne. Visst, så kan man också bli rik. Hon satte sig framför mig och luktade riktigt frisk parfym så det var enbart behagligt.

Första gången chauffören körde denna turen så åkte jag med honom. Alldeles ensam, så vi kunde egentligen tagit rundan med hans privatbil. I alla fall när vi närmade oss Åstorp så vips var vi plötsligt på väg till Helsingborg. Han tittade hjälplöst på den enda passageraren som satt längst bak, MIG. Jag gick fram och tröstade honom och så blev det en runda om Nyvång och så tillbaka igen samma håll. Lugnade också honom med att vi inte hade missat någon hållplats. Så roligt om någon såg oss och jag kom med honom i buss 514 som inte alls går där.

Tänkte efteråt på sketchen om bilskolläraren och eleven som körde in i Konsum och han dirigerade henne att ta till vänster om köttdisken. Kastade sig ut ur bilen och skrek på Taxi, taxi..

                                                                 



Önskar er alla en mysig helg kram fr mig till dig!                                             

Inga kommentarer: