Leta i den här bloggen

måndag 17 oktober 2011

Rosa bandet

.....................en månad som man absolut kan fokusera på rosa.
Visst har alla någon som de tänker på när rosa bandet dyker upp.

Köpte ett nytt band för några dagar sedan och då stod en liten
gumma före mig i kön och blev erbjuden att köpa rosetten.
" nä tack, jag köpte ett förra året" Naturligtvis så visste hon inte
att det är som majblommor-nytt varje år.

Tänker ofta på en kär vän
som gick bort alldeles för
tidigt. Inte bara under rosa
dagarna.
Jätteglad att min man fixade
sjukdomen två gånger.
Har tyvärr inte sett de blå
rosetterna i år.


Var ute i det fina vädret i helgen.
Alla tänkte tydligen detsamma eftersom det var fullsatt på uteserveringarna.
Fick en plats utmed en lugn, solig vägg. Bakad potatis och en latte.
Sen strosade vi sakta genom stan och fönstershoppade.



Jag sparar mig till Ullaredsturen med mina väninnor. Tjejstugan och hela
menyn som blir av nu i veckan.
Vi är som ett gäng ungdomar som har föräldrafritt med vinbox o pizza.
Tack för en jättemysig kväll med fantastisk mat och att få vara tillsammans
med er.








Gick en sväng om "vita räck". Parasollen stod som en påminnelse att tiden går så fort så det är inte lönt att ta in den. Snart så.

Bidrager med en tankvärd liten vers. Jag har en bok där jag brukar klistra in fina bilder och vackra ord
ibland mina och som här någon annans.

Molnen hänger tunga i skyn
men jag känner mig lätt som en fjäder
en förändring har skett
som har lärt mig om mig själv
Jag hade glömt att andas
nu tar jag friska djupa andetag
Tänker på imorgon
men lever idag.                                                       Kram från mig till dig!









Inga kommentarer: