Leta i den här bloggen

onsdag 4 januari 2012

GOD FORTSÄTTNING .......

jippi, ett helt nytt år framför oss.
När man står ute klockan 12 på nyårsnatten och hör kyrkklockorna och allt smattrande så känns det vemodigt på något vis. Blickade mot skyn och tänkte på våra sjuka kompisar och önskade av hela mitt hjärta en förbättring.
Nyårsfirandet med våra kompisar var fantastiskt trevlig. Underbar mat, som vi verkligen satt och njöt av ett par timmar. Finalen var en glassbomb med gnistrande tomtebloss. Den kan jag drömma om ännu.




Mycket snack om deras ungdom. De flesta har ju varit tillsammans sedan tonårstiden och de var nog lika goda som dagens ungdomar.
Jag skrattade gott och tyvärr blir jag lite avis eftersom jag inte har någon att dela mina upplevelser med.
Julklappsspelet hann vi också med och typiskt så slogs vi nästan om samma paket hela tiden. Vid öppningen visade det sig innehålla en flaska ossu. Nä, den hamnade inte i Ängelholm.
Otroligt men vi var inte i säng förrän efter kl tre. Än kan man partaja.
Vilket tråkigt väder. Ja, det tycker förstås alla. Ser på tv, läser, gör lite god middag och tittar ut för att konstatera att det är samma skitväder som innan. Tog oss ändå i kragen och gick ut en timme på kvällen mellan regnskurarna. Riktigt skönt.




Skickar grattishälsningar till min kära svägerska, min namne som fyller år i morgon. Nollar! HURRA, HURRA, HURRA...




Det bidde inte mycket denna dag. Tror jag går på vinden med julpyntet och sedan ut lite, för det är förmodligen frisk luft som behövs till hjärnkontoret.

Ha de´gott resten av veckan!     Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: