Leta i den här bloggen

måndag 9 januari 2012

Vi tittade på varandra förundrat..

alltså mitt nya barnbarnsbarn och jag. Laddat ögonblick. Hon har blivit stora damen 3månader. Alice.
Jag blir alltid förundrad att fingrar och naglar kan vara så små och med kraft hålla mitt finger.
Roligt att träffa den lilla prinsessan.



Snacka om att fånga ögonblicket. Här gick det för fort och för nära. Måste försöka att göra om det.














Vi var hos sonen på trettondagsmiddag och då får man passa på att ta lite foton. Det är inte ofta vi träffas alla på en gång och tiden går snabbt för den gamla nu.

Morfar, mamma Emelie, Eliaz och Alice.


Inte konstigt att alla ser nöjda och belåtna ut efter en härlig måltid. Tack för senast förresten.







Morfar
Ehliaz


Mamma
Farfarsmor 


Kul att jämföra. Måste bara försöka fånga Alice på foto också.
Kommer snart att presentera henne.










Brukar klaga på tiden men denna veckan höll inte på att ta slut. Och inte regnet heller för den delen.




Så därför...
Bakade jag lite så att det skulle lukta hemtrevligt.
och...
tog väck det mesta av julrött. Vackert för 14 dagar sedan, men nu tycker jag det ser mest ut som skräp.




Var på vinden och letade efter mina föräldrars album ca 20 stycken.
Min son håller på att släktforska och det verkar hur kul som helst, riktigt sugen att följa upp detta.

Får väl ge mig och fortsätta med det jag håller på med. Foton, bloggen och att försöka sätta min barndom på pränt.
Avslutade helgen med att se Lasse Åbergs nya film. Nja, den var trevlig för dem som är +60. Lite nostalgi för oss alltså.

LEV GOTT OCH LE OFTA!


kram från mig till dig!

Inga kommentarer: