Leta i den här bloggen

tisdag 10 april 2012

Då är påsken också över ..

allt har gått i en rasande fart. Julen varar till påsk så nu får vi vänta till nästa helgdag. Den 17:e maj som är Kristi Flygare.




Påminner mig om att i skolan skulle vi rita Jesu himmelsfärd och försök själv och se hur lätt det är.
Har aldrig varit bra på att teckna. Så sagt och gjort så fick man ta den med hem och visa föräldrarna. Slängde konstverket på köksbordet vid hemkomst och sedan hade jag förträngt den tills mor stod med den i handen och berömde mig för den fina pepparkaksgubben. Då föll jag ihop som en trasa på golvet och ulkte fram att det visst inte var en pepparkaksgubbe utan Jesu Himmelsfärd.





Ja, vad har annars hänt? Jovisst, Elina, mitt lilla barnbarn som fyllde 20+. Festen hölls hos hennes föräldrar  och det skulle bli grill. Innan på dagen såg jag framför mig hur vi skulle päsa, känna grilldoft och dricka vin. Man ska aldrig planera. Vi satt inne, tände ljus, öppnade en springa i dörren så doften kunde sippra in.
En vacker fyrklöver som hade bestämt att mannen körde hem.
Vin kan drickas i alla lägen och läger. Det blev en mysig afton.














                   



 Det blev sent men lyktorna lyste så vackert vid hemkomsten.





En vissen blomma i stadsparken.

och idag var det väder för att koka soppa och baka bröd.



Fick inte till de där grahamsbitarna med morot, men kanske de smakar bättre kalla med en kopp te







Oj vad tiden går fast det vet jag. Nu snackar man aldrig om månader eller år. Nä, 20-30 år!!


Önskar er en vecka med sol som lyser upp både ens inre och yttre. Det behöver alla.



                         Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: