Leta i den här bloggen

tisdag 10 juli 2012

Så svårt att komma igång igen med bloggen. Det har varit så mycket varje dag att jag inte gett mig tid att sitta ner för att man vill det ska vara lite tänk bakom.


Förr när vi var på semester så satte vi oss vid campingbordet, tog några glas och sen skrev jag vykort för glatta livet. Inspiration i massor. Kanske för mycket ibland. Nej, jag har inte vinflaskan intill mig nu inte.

Mannen berättade att när de var ett gäng killar som var utomlands så skrev de ibland till kommunen, polisen och grannen och lade dem sedan på postlådan. Alltså ett sanningens ord skulle de få.
Dagen efter är de tvungna att ringa hem till postis och be honom stoppa korten för ni vet när fyllan går in går vettet ut. Idag är det sms som gäller.


Vi har haft lite semester. Tog bla en tur till Göteborg och inkvarterade oss på charmigt hotell i tre dagar.
Efter uppackningen så ställde vi till med inflyttningsfest. Jag och min man.

Visst var det nära land

Romantica, romantica...
Dag 2 startade vi med en härlig hotellfrukost, allt, och som grädde på
moset avslutas med kaffe och varmt wienerbröd.

Vi tog spårvagnen till stan, som jag kan tycka är charmigt där den rycker fram och passagerarna trängs i sätena så det känns nästan för intimt och varmt!!

Eller har jag ingen "udevana"?  

Nej, några köttbullar blev det inte,
men ett glas färskpressad juice som
var lika dyrt som en öl. Bland det godaste
jag druckit på länge.
Jag säger bara HAGA-området. Hit vill jag varje gång vi är i stan. Är det ett ålderstecken för att jag trivs i denna atmosfär. Kan höra hästklapp, frasiga kjolar svepa förbi och barn som skrattar. Alldeles, alldeles njutbart att strosa igenom kvarteren.


















 Här ville man bara slinka in och sitta under körsbärsträdet och lukta på blommor.  















Vilken fasad!! På den tiden hade de inte någon jäkt när man kan lägga ner så mycket arbete. Det var jättevackert. Blickar man längre ner så har de inrättat ett hamburgerkök.  Byggmästaren vänder sig i sin grav. 

























 Hittade ett bra extraknäck till mannen efter sin pensionering. Cykeluthyrning.
Firma STYR & STÄLL.
Jag säger inget mer så har jag ingenting sagt.     




Måste tyvärr avbryta och komma till verkligheten.
Fortsättning följer senare om ni känner för att
kolla.
  


ps. ser att bilder och text inte vill som jag idag. Retligt men jag får väl ge mig efter ett antal försök att
få till det.ds










          

Inga kommentarer: