Leta i den här bloggen

torsdag 13 september 2012

Tidig morgon och sen kväll är vackrast............Vilket fantastiskt ljus.
Tyvärr är det så att jag är varken morgon eller kvällsmänniska och varje gång jag upptäckt det där med ljuset så ropar jag högt "vilken fantastisk morgon eller vilken fantastisk kväll. I morse blev det ett rop eftersom klockan endast stod på sex. 

Ännu en tidig morgon i Västervik där nästan hela staden sov.

Min svägerska och jag var på Tore Källberget i Södertälje. Det är som en hembygdsgård fast mycket mera.



Alla i min ålder har väl någon gång suttit på en sådan kökssoffa. Fina livs levande pelagonier, men annars ganska sunkit.
På nästa bild känner man mer igen sig och har faktiskt haft liknande föremål då det begav sig. 50-talet.


Här var vi i ett par timmar och hit ska jag fler
gånger. Konstigt att man trivs så bra i gamla 
miljöer.
Sen hade jag förstås en fantastisk guide också. 










Kul att leka lite ibland.






   Här kunde man "svärma".
   Både i Bästervik och Torekov.

   "svärma" ?
   Ska man beskriva det för ungdomar
   idag så heter det nog "hångla"











                                                                  Hmm? Det är nog så att de hoppas på
att fruarna ska göra dem sällskap.



 



men vi fann vilan på annat sätt.

    Fjärilarna ska naturligtvis vara i fjärilsbusken.

                                                                 
                                        Kram från mig till dig.
                             

                                                         

Inga kommentarer: