Leta i den här bloggen

tisdag 29 januari 2013

Idag är energin låg....

.... verkligen låg. Trodde knappt mina ögon, såg att klockan var halv nio och rummet låg i mörker. Ett
dj-a mörker som vissa brukar säga.




Hade min morgonritual, strök skjortor, ringde några samtal, åt lunch. Satte mig här och tänkte att göra ett inlägg.
Tänkte också efter om jag gjort något särskilt kul. Just det. Vi turade i fredags, tog en lunchbuffé och köpte några flaskor. Kollade folk och sedan var vi i hemmets lugna vrå igen.
I lördags var vi hos goda vänner /grannar/ och åt en jättegod tre rätters meny.
Tack för den Ilaug´s. Underhållning hela kvällen, gamla skivbekanta där det blev rena gissningsleken. Det blev sent men det är så när man har trevligt så går tiden fort.


Igår hade jag och min svägerska /namne/ några timmar för oss själva. Shoppade först lite och sedan blev det en bakad potatis där vi också tog ett glas vin. Jo, det gjorde vi faktiskt.


 Tågade sedan över torget till biografen och såg filmen EGO. Den var absolut värd att se. Som svägerskan sa "en må bra film" med lite humor. Instämmer.
Tack för mysiga timmar.
Kollar i efterhand och behöver inte sitta här och tycka att allt är tradigt.

En kär vän till mig var här förra måndagen och vi umgicks mest hela dan. Pratade, pratade och pratade. Men vi har också känt varandra i en evighet. Gulle dej! Nej det var inte Gulle det var Ingalill.

Jag inventerar som jag nog nämnt i mitt fotoarkiv. Hittade bilder av trägubbar som tillhört min far. Affektionsvärde som de säger i Antikrundan.


Är detta bikinilinjen?
Min far och son.
















En sommar tog jag dem i cykelkorgen och gjorde en serie av dem.










Det var jätteroligt och ibland satte jag mig på en bänk och tänkte på min far. Förstår ni hur underbar dag jag hade?




och trots mitt missmod som började i moll så känns det som dur nu.
Alla underbara fina nära, kära, vänner o läsare.
önskar jag en vecka som går i dur.




Det var nog deras sista resa.

Inga kommentarer: