Leta i den här bloggen

onsdag 23 januari 2013

Våren får vänta,,

.....i alla fall med ett sådant fantastiskt vinterväder så det är bara att njuta så länge det varar.
Det som har legat som ett stort svart moln runt oss alla, var olyckan på Tranarpsbron.
Satt som förlamad hela dagen och följde radio och TV utsändningarna. Otroligt att endast en miste livet när man ser bilder från olycksplatsen.


Visserligen var det en för mycket och att sedan sonen blev vittne till det var verkligen en tragedi till.
Jag tror att alla som hörde om det gick snabbt igenom var ens närmaste befann sig.


Letade fram mina broddar och har varit ute på småpromenader varje dag med kameraväskan. Ett stöd för minnet då det kanske bara blir blask nästa januari.

och sen var jag med mannen på turné i söndags. Han hade nämligen jouren. När han jobbar följer jag med ibland, går ut en runda och letar motiv. Hittade inget förrän vi var på väg hem och då var det rena landet med vita vidder. Bländande och vackert. Vi passerade även under Tranarpsbron. Trafiken flöt lugnt just då.
Otroligt, men man kan se Söderåsen i horisonten.
Man hör ofta att "det var bättre förr" I vårt kvarter var det endast jag som hade skidor och det blev att vi skiftades om att köra på dem. De hemmastickade vantarna hängde långt neråt knäna för att de var så blöta. Frös och hackade tänder när jag kom in. Sen var det mysigt med varm choklad, serietidning och att höra droppet på järnspisen. Tror ni att det här var på 1800 talet?  Icke, det var 1948.

Från det ena till det andra så fick jag goa vitsar från Norrland:
 Frun sa att på vår bröllopsdag vill jag ha något blankt som går från 0-100 på 5 sekunder.
Han köpte en våg- och sen startades bråket.

Frun såg sig själv i spegeln efter att hon duschat. Hon sa, jag är tjock, gammal och ful. Snälla säg något snällt.
Han svarade att det är ju i alla fall inget fel på din syn. och sen startades bråket.

Om ni har orkat läsa ända hit så vill jag önska er en fortsatt skön vecka. Gå en sväng, gå inom bageriet och köp en fastlagsbulle. för att vid hemkomsten sitter det fint med en kopp kaffe också.

      Varm kram till Dig från mig! 

Inga kommentarer: