Leta i den här bloggen

onsdag 27 februari 2013

..........varför ska man sitta här med tomma glas, tomma glas etc.Det är värre att sitta med en tom sida som här ska jag be att få tala om.
Vem är egentligen intresserad av att jag tvättade sex maskiner igår, strök och  städade min lilla boduar.


Vid läggdags så sveptes jag in i drömmarnas värld av grön såpa doft. Romantiskt och vaknade vid 7 tiden i morse.
Har varit hos frissan därefter och blivit av med 330 kronor och några centimeter hår.
-2 grader och blåst gjorde att det minsann kändes kallt på toppen. Hade jag kränkt mössan på mig så hade frisören Ruddy sagt några svordomar till mig men på franska. Ja, han är rolig och jag hoppas att han behåller den där fransk-svenska brytningen.



Jag och mannen har även hunnit med att sponsra till en ny brygga ute vid Sven Jons Udde eftersom den gamla förlorades i en storm. 1 000 kr kostar det och då får man sitt namn på en planka. Om tanken är att man ska hoppa i från den så hoppas jag att det inte blir för långt bak. Bra initiativ av byalaget där ute och med kommunens hjälp kommer det att gå vägen.

Har Tv:n på för att ha lite sällskap!! Bara sport och sport att höra på. Är det ett ålderstecken för jag orkar inte att engagera mig. Det blir kanske annorlunda när mannen ska vara hemma. Ja, den som lever får se.
Förresten om man vinner ett silver är man nöjd då?  Nä knappast, för att det är klart ett guld hade varit bättre. Fast svenskarna är nöjda med att komma 7:a tex.


I går hade Sofiagruppen i Perslund ett litet meeting. Vi planerade sommarens utställning som finns utställd tre söndagar i juli. Det är roligt att få vara kreativ och tillsammans göra en utställning gemensamt. I år har vi bestämt att visa 50-talet. Oj, oj vad det finns mycket och den tiden har vi varit med om. Det ska bli kul och nu har vi tid på oss att tänka och planera.


.......och planerar gör jag redan.


                                                                                                                                                                                   




Sitter just nu och spelar underbar musik på Spotify. Fäller en tår och tänker på min kusin som gick bort alldeles för tidigt igår. Vi bodde nästan granne i vår barndom och jag låtsades alltid att han var min lillebror när jag fick gå ut med honom i barnvagn. Känslan för honom har alltid varit stor.  Nu en stjärna i himlen.







Wow, vilket väder med sol som värmer upp ens sinne och avslöjar att fönsterna måste putsas.                             
                             
KRAM FRÅN MIG TILL DIG!

Inga kommentarer: