Leta i den här bloggen

tisdag 16 april 2013

JÄKT, JÄKT......

Då jag jobbade på kommunen var det inte någon som trodde på mig när jag sade jäkt, jäkt.
Likaså i pensionsåldern.   

 Egentligen kan man själv styra det, men jag är så jäkla rädd att jag inte ska hinna med allt som jag har att fixa på jorden. Alltså allt det roliga.
Vad händer då?
 Jo, nu när jag sitter här har jag glömt vad det var!! Nästan.






Mannen och jag har varit på bio igen. Bäst före... var titeln. Den var rolig och mannen skrattade hjärtligt eftersom att den handlade om tre kompisar som gjorde en kryssning tillsammans och kanske kände han igen nån episod. Brännström var för go´och Bergqvist på sitt sätt.




Min väninna och jag hade en fantastisk dag i veckan. Startade med lunch hos henne och sedan avfärd till Helsingborg och underbara Dunkers.
Vi hade länge pratat om en utställning av Nick Brandt och hans djurporträtt. Det var ordnat så att man fick hörlurar och vid varje tavla tryckte man på en knapp och kunde höra historien bakom fotot. Full belysning på fotot som var taget med rött filter och varje detalj kom fram. Fantastiskt.
Det går inte att beskrivas det måste se.
taget av Brandt


och detta tog jag av min kompis. Utan filter!!
Söta var och en på sitt sätt.

Naturligtvis en fika så här på eftermiddagen hör absolut till.
Thors bageri som ligger i källarplan i närheten av Färjestationens parkering är att rekommendera.
Vi satt och njöt av varandras sällskap och som vi själva tyckte "löste världsproblemen"
















Har varit en runda med goda grannar i Ullared.
Är nöjd med 2-3 timmar och sedan ut i friska luften.
Kommer knappt ihåg! vad vi köpte mer än nya panelgardiner som jag redan satt upp. När solen skiner igenom dem så är det som en föraning om sommar.


NU har jag fullt upp med att fixa foton o ramar till Hantverksmässan i Åstorp som börjar lördag kl 10-17 och fortsätter på söndag. Riktigt pirrigt. Kanske jag blir av med något så att dessa kan ersättas av nya. 400 kr för de stora och 300 kr för de små, skynda på, skynda på, för nu ska karusellen gå.  Ack, den som lever får se.

Nu ska jag knalla ut i den vackra, ljumma, vårsolen. Och vem vet kanske vi ses i helgen.


                                  KRAM FRÅN MIG TILL DIG !

Inga kommentarer: