Leta i den här bloggen

onsdag 1 maj 2013

och idag är det första maj !!!!!!




Vad är bättre än att samtidigt höra Lunds studentsångare framföra "till skogs en liten fågel flög" samtidigt som jag äntligen hittat in på min blogg.
så vagnen får stå inne ett tag ännu.
Vad har hindrat mig från att inte gå in tidigare. Jo, förkylning i kroppen som dykt upp lite varstans. Huvud, öron, hals,värk. Nu försöker jag sakta men säkert återvända till livet.

Min son ringde en dag och ville att jag skulle med honom och Ehliaz till Malmö museum. Lite nostalgi eftersom Anders och syrran varit där mycket som liten med mormor o morfar. 
 Tror ni att tiden gick fort och att vi hade roligt. 40 kr i inträde och vi var där i en tre timmar och testade allt.
tre generationer
Det var otroligt för när vi gick in där så såg det nästan likadant ut som för femtio år sedan. Men sen kom allt nytt emot en så tiden hade inte stått stilla.

Det var jättehärligt att få vara med på utflykten och många goda minnen som jag tar fram och suger på.










Måste också berätta att jag tillsammans med ett par hundra andra var och mötte upp då orientexpressen stannade till en halv timme i Ängelholm. Vilken folkfest och säkert enda gången man fick klappa det tåget.
Stockholm-Venedig. 180 personer som vid varje 4-rätters middag fick klä upp sig i kavaj och slips och damerna rustade till tänderna likaså. Fem dagars resa pris 40 lakan. En av passagerarna hade rest med orientexpressen 21 gånger.

Här sitter de och har just intagit frukost  
med servitörer uppklädda som nobelknegare.                                                                                                                                                                                          

och naturligtvis är där inkomster så är där utgifter. Toalettfönstret. Vackert att sitta och titta på.










GRATTIS MIN SON!


GRATTIS TIM !



hurra, hurra, hurra, hurra




  JAG ÖNSKAR ER ALLA EN SKÖN VECKA FÖR DEN SKA BLI SOLIG OCH VARM.

  OCH SIST MEN INTE MINST EN VARM KRAM FRÅN MIG TILL DIG!!

Inga kommentarer: