Leta i den här bloggen

måndag 24 juni 2013

En gång var jag i Göteborg två gånger.

Ja, nu är jag här igen. Minns ni att mannen skulle överraska mig med en liten utflykt. Till Göteborg for vi iväg. Vilken weekend det blev.





Vi körde upp för en allé värdigt ett grevepar och hamnade framför en charmig herrgård. Tyvärr blev vi hänvisade till ett intilliggande annex. Gläntade på dörren och undrade om det var garderoben vi hyrt. Skämt åsido är man sen med beställningen så får man ta vad man kan få. Sov som ett sågverk och fantastiskt god frukost i herrgården.





Promenerade i omgivningarna som var som en chimär  med grönskan och fågelsången. Här kunde man lätt låtsas vara Friherrinnan Jönsson.



 Först en övernattning, men inte ville vi åka hem då, så mannen beviljade sig själv en semesterdag på måndagen också. Det är väl bara chefen som kan ge sig själv ledigt, men har man bara fyra dagar kvar på sitt arbetsliv så tar man sig den rätten.
Den dagen for vi bla ut på Öckerö och Hönö som var små gulliga öar. Vi besökte ett båtmuseum, en galleria och avslutade med en härlig lunch där.                                          




 Hittade på Hönö en byggnad med    namnet
 Fyrhuset. Detta var byggt av öns material.
 Bla hela huset bestod av granitblock
 och i en design där man antingen hatar
 eller älskar byggnaden som öbo.
Vi tyckte att den var fantastiskt vackert.
 Första våningen var till
Företagshälsan och sen fanns det en
 massa spa-behandlingsrum.
Det hade man gått kunna "li"        

När vi kom hem var vi jättenöjda men tyckte ändå att vi inte hunnit med tillräckligt av det planerade.
Sagt och gjort en ny bokning på ett annat hotell i två nätter.

Efter fjorton dagar så var vi i Göteborg igen. Nu bodde vi på Hisingen ett charmigt hotell där vi kunde ta Älvsnabben in till city.

Här sitter personalen och väntar på vår beställning. En liten vissling så fick vi upp dricka för inflyttningsfesten.

 Ett underbart väder fast inte så varmt som sist. Mycket i city både dagar o kvällar. Som vi njöt av att strosa runt och inte så mycket folk som under Varvsloppet.
En kväll gick vi på Liseberg. Det var längesedan -men ack, jag såg framför mig alla vackra blomsterrabatter-musik för alla åldrar.!!! Idag ett tivoli med en massa skrål, lotterier med en massa krimskrams.osv
I alla fall skulle vi åka pariserhjulet. Bara att lösa biljett var en hel vetenskap så vi blev så suura och lämnade stället.  Jag ska inte besöka Liseberg igen-men det är klart vem bryr sig!!

och hotellets paraply behövde vi inte använda.





Oj, så långt inlägg. Ni behöver bara titta på mina foton så blir jag glad.




NJUT AV SOMMAREN OCH FRAMFÖRALLT KVÄLLARNA.



Kram från mig till Dig!

Inga kommentarer: