Leta i den här bloggen

tisdag 15 oktober 2013

TIDEN DEN GÅR ........

ok , det vet väl alla och det har jag konstaterat många gånger.

Det är 3,5 år sedan jag började med bloggen. /mars 2010/ och gjort 208 inlägg. Gjorde en tillbakablick för skoj skull. Förr blev det några snuttar varje vecka men nu är de längre och kommer inte så ofta. 2-3 gånger i månaden. Jag har under denna tid haft 19738 klick som gått in och kollat och som mest 83 st på en dag.
Det är nog därför som jag håller på. Nej, kanske inte riktigt. Förr skrev jag mycket dagbok så det är väl något som jag måste ha ut.
Två av mina barnbarn var hos mig i lördags. Först fikade vi på stan och sedan lite shopping.

 Därefter hem på den berömda balkongen. Varmt och gott. Då sitter det fint med en liten öl. Jaja, de är 25 år. Jag sa till dem att jag tror jag blandar mig en drink eller grogg, ja vad ni vill det ska heta. Jamen, mormor "klockan är bara halv tre". Det smakar lika gott då som klockan sex. Som vi pratade och roligt var det.

De frågade en massa om mitt liv. Jag berättade då att jag håller på att skriva ner det. Har börjat med hur mina föräldrar träffades och sedan är det bara jag o jag o jag. Har kommit till tonåren, men det tar tid. Man får nog inte ta det så detaljerat för annars hinner jag inte fram.
Då började de fantisera om att ge ut en bok och sedan skulle det bli film. Vem ska vara regissör och vem ska spela rollerna.
Ni kan tro att vi skrattade o hade roligt. Härliga ungdom och stunder som jag bevarar längst in.



Är ute så fort solen visar sig och njuter av naturens färger. Har gjort ett bildspel om hösten och kallar det just Höstsymfoni. Ibland börjar jag dagen med att titta och njuta av både bild o musik. Hörs det ego. Asch, det skiter jag i.

                                          
    Här var det visst mest grönt-men det är skönt vet ni väl.

   och solens strålar gör sitt genombrott i bladverket.








och sist men inte minst stort grattis till min dotter..... och tack för en skön söndag. Mycket mys inne och härlig mat.
Ett fint höstdukat bord.
All dekoration kommer från trädgården.



HÖSTKRAM FRÅN MIG TILL DIG!



Inga kommentarer: