Leta i den här bloggen

måndag 25 november 2013

Vad är det för väder vi har.........









visst, det kan man undra. Det är nästan vackert väder varje dag. Hög fin  luft, lite solsken och vindstilla. Snart inne i december och jag har inte tagit ner de varma ytterkläderna eller kängorna från vinden ännu.
På tal om vind så tog jag ner ett par lådor för att rensa ut det som jag absolut inte har någon användning för. Ringde Fyndhuset och hörde om de kunde ta emot något, bla en del som hör julen till.  De hade just nu fullt men jag skulle återkomma om tre veckor.

Hittade en sovsäck och då tänkte jag på de Hemlösa i Helsingborg. Ska se om det finns mer att använda för dem för i så fall är det bara att lämna på GA-torget kl 19 varje kväll. Tror jag. www.hemlosashus.se  Det är ju kallt om nätterna för stackarna. Tänk på dem kära vänner!

Som jag nämnde förut så har jag och de andra pantertanterna haft vår Ullaredsutflykt. Det är alltid roligt. Numera är shoppingen en bisak och umgänget i stugan det mest väsentliga.
Precis som i grevinnan och betjänten är det precious the same at last year. /eller hur är det betjänten uttalar det./
Resan avslutades på laxbutiken. Efter det så kunde man höra en knappnål falla i bilen för då hade all ork försvunnit från di gamla och vi pratade inte på många kilometer.

Jag har länge funderat på att gå med i Fotoklubben Kamera här i stan. Bara för att få lite inspiration eftersom den varit borta ett tag. Kanske man kunde få lite tips. Sagt och gjort.
Kom till lokalen, ställde mig i dörren och kollade in församlingen, ca 20 pers.
Ingen tog någon notis om mig, kastade kanske ett öga ditåt och fortsatte sedan samtala med varandra. Men hallå, för f-n.

Jag tänkte hela tiden att hålla låg profil /svårt/så därför satte jag mig på en stol i raden.
En trevlig man jämte mig hälsade /från Klippan/ och senare kom en tjej vid namn Annely som satte sig sidan om. Vi pratade lite men sedan försvann hon till kaffet. Jag tänkte att sitter man själv på stationens väntsal så är det ingen som pratar precis, så skam den som ger sig.
Kunde dricka mitt kaffe i lugn och ro utan att konversera. Ingen försökte ens. Ni vet att jag är social så det blev till sist pinsamt och obekvämt för mig. Gick hem och kollade på hemsidan vem som satt i styrelsen.

Nästa onsdag kom och jag hade inte tänkt att gå dit, men vill gärna göra det jag föresatt mig till 100 %. Tyvärr blev det inte mycket bättre. Tog initiativet att prata med kassören om medlemsavgiften fram till nyår. Skulle bidraga med kakor till kaffet kom vi överens om. Taget.
Nästa onsdag tågade jag dit med två lådor kakor, och nu vet jag vad"snacka över huvudet"betyder.

Haj o goodbaj.  Det är bara att konstatera att de spelar i en högre division och har redan så mycket gemensamt. Kan nu stryka detta på min "att göra listan"

Mitt gästspel tog egentligen alldeles för mycket utrymme här, men ville liksom prata av mig.

Nu märks det att det endast är en månad till jul. Mannen och jag tog en runda i går efter mörkrets inbrott och så många balkonger som redan var upplysta. Det är jättefint i mörkret.
Julskyltning på söndag och då tänds alla stadens dekorationer upp. Hoppas att vädret håller i sig. Att önska snö är inte lönt eftersom det bara blir till slask. 

Har just sträckläst en bok som Beata Arnborg skrivit. Den handlar om Kerstin Thorvalls liv.
Uppror i skärt o svart. Henne har jag följt och läst mycket av. Började redan då hon kåserade i VeckoRevyn och skrev om sina barn. Kände igen det och så var hon så humoristisk. Annars en mycket komplicerad kvinna som måste ha varit svårt för hennes närmaste.

Måndag imorgon och hela veckan är upptagen. Lunch på valhall, julbord med gruvföreningen och lördag Christer Sjögren show är höjdpunkterna.
Försöker att det endast blir en aktivitet per dag. Här ska inte jäktas.

SOM SAGT ÖNSKAR ER EN BRA VECKA.        KRAM FRÅN MIG TILL DIG!

Inga kommentarer: