Leta i den här bloggen

söndag 1 december 2013

1:a advent..........

Solen skiner in genom mina nytvättade fönster och de nystrukna gardinerna upphängda. Balkongbelysning uppsatt och adventsljusstakarna på plats.






Kanske jag sätter upp någon mer juldekoration. Rätt trött på "skiten" för de hänger med varje jul. Ah, jag väntar till imorgon.









Mannen bjöd med mig på Christer Sjögrens julshow i Helsingborg i går. Alltid trevligt att komma i julstämning och det var alldeles lagom för både öra och sinne.

Carlingdamen var också med. Hon är bara för mycket men otroligt duktig instrumentalt. Spelade trumpet, trombon, harpa och säckpipa.

Något par satt bakom mig och recenserade högt sina åsikter. De satt bara och väntade på vikingalåtar och då det dök upp något medley så sjöng de med i alla låtar. De vandrade nog hemåt ganska missnöjda.









I alla fall så hade vi en härlig kväll med en liten vickning vid hemkomsten. Tack lovet !

I kväll när mörkret sänker sig över staden ska vi gå ut och njuta av alla ljusen, tomtemusik och trängas med en massa folk som tyckt detsamma. Slinka in och ta ett glas glögg, och sedan vandra hemåt och kanske ta ett glas till för det blåser kallt idag!!



Jag önskar er en fin första advent och glöm inte mamelucker och luva.


Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: