Leta i den här bloggen

söndag 12 januari 2014

År 2014 skriver vi nu..........

Visst är det skrämmande för en åldrande kvinna att ett år går så fort.. Jag blir nästan förbannad.
När jag gick i skolan eller jobbade då kröp dagarna långsamt framåt. Aldrig fick man lön och aldrig blev det lördag. Det enda som försvann kvickt var pengarna som man tjänade.


Dessa mellandagar har jag tänkt tillbaka och summerat året som gått.


Kom fram till att det har varit ett fint år utan krämpor som är värt att nämna.



Mannen som äntligen gick i pension i maj!

Efter en tillbakablick så har han verkligen börjat se vad vi kan dela på i arbetsuppgifter. Det är en stor skillnad i hemarbetet. Skönt att vi sedan har mycket tid över till egen- och gemensam tid. Känns jättebra!

<

Därefter en hel del semesterdagar då vi var ute och rörde på oss i Sverige.
Gick upp o ner för Avenyn i Göteborg och försökte att få en sittplats att äta. Plötsligt blev där en hel del ledigt.
Naturligtvis började det regna efter fem minuter. Tack så j..a mycket. Fast vi fick ju fönsterbord och det blev hur bra som helst.




Och uppå Öckerö finns det världens vackraste kvinns..osv. Vi såg inte ett enda fruntimmer som var vackert.
En o annan gammal käring som turista endast.


Denna bild har fastnat på näthinnan. Endast vi pantertanter gjorde en underbar dag, utflykt till HUSET PÅ LANDET. Dukat till oss i trädgården under skuggan. Oj, vad vi njöt av varandras sällskap.










I love you!

Trädgårdsparty på Villagatan och fördrink under pilen.
En sen kväll med många skratt.










Kusinträffen som vi hade i september var
fantastisk.



Julen då vi hade familjeträffar med barn o barnbarn var jättehärligt./förlåt ni fastnade inte på sidan/

Visst har jag mycket glädjestunder att se tillbaka på.





Nu börjar jag längta efter våren. Nä förresten det ska jag inte. Njut av varje dag istället.

I veckan och fortfarande, njuter jag efter allt arbete på vinden. Vi köpte tre extra sektioner och lade upp allt på hyllorna där. Först rensade vi förstås ut en massa skräp. Skräp var väl för mycket sagt och det kan vara bra att ha. Icke, vi blundade och körde direkt till tippen. Ja, vad var det vi slängde, det har jag glömt redan. Bra med kort minne.

Har ni sett 100-åringen? Vi har det och en massa andra också. Försökte ta mig igenom boken men lyckades inte. Antagligen läste jag för små avsnitt åt gången. Det blev ingen reda om jag säger som så. Trots detta så såg vi filmen. Jag blev glatt överraskad och fick mig några goda skratt.

Man skulle kunna tro att det är den 13:e idag för att inget stämmer i bloggen och vissa foton får jag inte in. Måste väl ge mig nu efter en massa försök.

Alltså ny vecka och kallt ska det bli, Glöm inte vad jag skrev sist "glöm inte mössan"
Ha de gott alla mina goá läsare.


 Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: