Leta i den här bloggen

tisdag 28 januari 2014

Nu se det snöar det var ju roligt hurra...

Visst är det härligt att titta ut på snöflingorna i lyktans sken. Vaknade tidigt av att snöröjarna höll på att skrapa gångarna. När jag rullade ner för fönstret till natten så låg marken alldeles orörd och gnistrade. Det var såå vackert och hade tänkt plocka fram kameran men då var jag tvungen att ställa in den för just detta tillfälle och det var bara för mycket för mig kl tolv på natten.
Vi har faktiskt känt av kylan inomhus också. Annars så är vi tåliga och vill inte ha så varmt men nu blev det bara för svalt även för oss.
Vid läggdax så letade jag upp mitt värmeställ och svissade förbi spegeln, stannade upp och såg en rysk balettdansör. Alla mina muskler var i vilande läge och på mannen syntes inget erotiskt skimmer

.
Tog bussen till Perslund igår middag. Snön yrde över vägen och en ung tjej körde den. Jag körkortslösa  människa är kanske inte den som kan bedöma körningen men hon var jäkligt trygg att åka med.
Vi håller på nu i Perslund att scanna in alla bilder som finns över Åstorp. De hänger uppe nu på skärmar, men detta blir nog ett bättre sätt att förvara dem på. Vi började med foton på Åstorps profiler. Som vi skrattade och mindes. Efter många år särskilt i kommunhusets reception så kunde vi identifiera de flesta profilerna och hade en och annan anekdot om dem.
När det gäller original så undrar man om det finns några som skiljer sig särskilt i samhället nu
De kom ofta in till oss och pratade bort några minuter. Det vilade inga ledsamheter över dem.
Korkbisse, var en av dem och som samhället till sist tog hand om. Där fick han bada och allmän hygien, rena lakan osv. Det dröjde inte länge förrän han hade tagit sitt sista bad. Allt sådant var onyttigt för honom.
När vi satt på vår post så pratade vi ofta om att skriva ner alla episoder vi var med om under denna tid.
Än så länge minns vi tillsammans.




Och i lördags var vi hos paret Ilaug. Mysigt och gott. Blev mottagna med champagne och snittar. De hade haft bröllopsdag och det stod rosor lite över allt. Sedan blev det jättegod middag med rött till det.
Här var det inget fel på värmen. Man fick röda rosor på kinderna.







Förresten igår hade det hade kanske räckt med lite rödvin vid läggdax. Det tänkte jag inte på.
Kvällen gick fort och rätt som det var så var klockan närmre ett. Tur vi behöver inte ringa taxi det är sk krypavstånd. Jönsson ville gå på Bahnhof-ja, det hade varit en syn.

.....och vad kan dessa underbara varelser prata om .
Fångat av svägerskan i Södertälje.

och imorgon blir det 514 bussen igen till Åstorp. Jo Jo minsann.



En varm innerlig kram till Dig från mig! 

Inga kommentarer: