Leta i den här bloggen

fredag 17 januari 2014

Vintern är här just nu.....




........och det är fredag middag. Nästa gång jag tittar ut genom fönstret har den nog försvunnit igen.
Lika bra det eftersom jag i sådant väglag går som en "kissenödig" tant. Spänner mig som en fiolsträng så det är inte av högmod jag går rakt och stelt. Har just varit ute med sopor och det gick vägen.

Annars har denna veckan blivit mest Tv tittande på all sport. Skidor och handboll.
Tur att jag har min lilla laptop här inne. Så missar jag inget.

Jag har gått igenom alla mina foton från 2013. Raderat vissa och andra har jag katalogiserat. Kom på att jag har tagit rätt många som visar kärlek.





Dessa visar också kärlek men det var i slutet av 70- talet.
Den blicken han ger mig skulle jag ge hundra spänn för idag. Eller? Jag ser dem kanske inte?
Aha, han tittar nog på min frisse.
Vild o galen. Frissen eller jag??







Kan inte komma på vad som gjorde oss så glada.
Kanske när vi flyttade in i nybyggda huset -83.




I somras gick vi en sväng på Liseberg. Satt på en bänk och svärmade lite för oss själva. Tittade upp på himlen och vad fick jag se..............
Trodde att jag var i 7:e himlen, men nej det var någon annan som beställt detta. Tror jag.




 Havets brus. Många sångtexter handlar just om kärlek och en förlorad sjöman eller mö. Fick lite ståpäls. Skyndade mig hemåt och där satt (sjö)mannen i fåtöljen med fjärrkontrollen och pälsen lade sig.
 Ett hjärtinnerligt avsked av mormor som säger allt.

En liten hälsning från fru Jönsson som önskar er en skön helg.


 Kram från mig till Dig!















































Inga kommentarer: