Leta i den här bloggen

tisdag 25 mars 2014

Alltså, vad är  det med mig?
Är jag inte högt uppe så är jag långt nere. Har ingen energi och vet inte var jag ska hitta den. Egentligen vet jag ändå. Gå  ut i friska luften, låt solen skina rakt in i dina ögon, se dig omkring och nicka med ett leende mot folk du möter. Därmed inte sagt att jag ska gå på Storgatan och hälsa på alla. Nej, det får va på åpromenaden eller flygarstigen som ofta är mina stråk.



Jag vet egentligen precis men orkar inte ta mig ur fåtöljen alltid. Vill inte. Asch, det har varat i två dagar.


Tid för eftertanke.!


I torsdags kom sonen från Alingsås och vi hade mys hela kvällen och mycket prat med många skratt. Han sov över hos mor och det har nog inte hänt sedan han blev vuxen.
I alla fall så åkte jag med honom till Ekeby för en visit hos barnbarnet och barnbarnsbarnen!!!
Jag hade inte träffat dem på jättelänge och de bor numera i hus med stor gammaldags trädgård. Snacka om kalv på grönbete. Först på schemat stod utplantering av utomhusblommor.
Sedan skulle det vattnas. Snacka om att vara i sitt rätta element.
De fick vatten så inte behöver det vattnas förrän till påsk.
Det var så roligt att se på dem och jag njöt i fulla drag,

Sen blev det gott fika och jag längtar till snart återseende.









I lördags hade fackets pensionärer månadsutflykt till Varalövs gårdsbutik, Tunnbinderiet och så avslutade vi med fika på Erikslund. Alltid trevligt att träffa gamla kolleger bla.
Därfter följde jag med Ingalill hem där hon gjort en liten supé och vin därtill. Jo, naturligtvis tog vi en liten fördrink i hennes fina coctailglas som man ska smutta nätt och fint ur. En härlig avslutning med skjuts hem av Maria som får smutta en annan lördag.






Ställde till med bak i måndags. Bara lite bullar och tårta. Mannen fyllde dagen efter. Vad då?
Han skulle inte fylla, ingen uppvaktning. Det slutade med att han och jag gick ut en runda i solen och avslutade på biblioteksfiket med kanelsnäcka.
Jag vill fortfarande fylla år och bli uppvaktad. Allt ljus på mig. Eller? Näää, allmän glädje att fortfarande få hänga med.

Har nu läst igenom inlägget och visst händer det mig mycket som jag är så tacksam för. Att ni finns till för mig, ni alla underbara!!


Kram från mig till Dig!

Inga kommentarer: