Leta i den här bloggen

torsdag 15 maj 2014

Hörde göken idag i väster.

Efter en blick mot skyn kan jag avläsa att kommande dagar ska solen titta fram igen. Välkommet, så allt regn kan sjunka undan från åkrar och ängar. Visst behövdes regnet för torkan i rabatterna och allt pollen som sköljdes bort.

Annars går dagarna in i varandra, helg som vardag. Bengt och jag var på lasarettet för en vecka sedan för att mottaga beskedet av datortomografiröntgen. Den eviga väntan som var ett litet h-ete.
I alla fall så hade de inte hittat mer än det som redan är där,
Alltså cancer i munhålan. Det är mycket nog.
Hur är man egentligen funtad? Vi kände en lättnad då vi gick därifrån att han inte hade mer i kroppen. Nya prover togs för besök i Lund. Där ska avgöras om fortsatt behandling. Vad tror ni att vi gör nu? Jo, Väntar och väntar.

Nu gäller det att vara sysselsatt om dagarna och ha något uppbokat varje dag. Tex göra upp matsedel som inte ska vara allt för svårt att få ner.

Var ute med våra vänner en härlig söndag. De bjöds på tårtbuffé på "huset på landet" som blev deras födelsedagspresent från oss.
Ett underbart fikaställe som ligger utanför Ekeby. /www.husetpalandet.com/
Värt ett besök med trevlig liten shop.
Här finns även annorlunda kläder i större storlekar. Jippi!


Här har de lagt en bit räls som dekoration.
 Tog cyklarna en eftermiddag för att kolla Sven Johns Udde bryggan i Skälderviken. En nybyggd stabil långbrygga med inskription av sponsorer som lätt som en plätt flöt iväg i stormen.
Cyklade igenom en liten nyanlagd park som ligger på vägen dit. Så mysig med bänkar och stora stenblock bla mitt i grönskan som de har anlagt nu i vår. Här satt vi och njöt en god stund.




  Påskafton tillbringade vi i Åstorp hos Svenssons. Jättemysigt. God mat och därefter en promenad i en      underbar kväll.
 
Oj, glömde berätta att Pantertanterna varit på lunch hos vår yngsta medlem Mona K. Vilken lunch och eftermiddag. Vi hade nästan inte vett på att gå hem. Min buss gick halv 7 annars hade vi kanske suttit där än.
Rena nobeldukningen.

Behöver jag säga att vi åt mycket och
drack länge. Precis som förr!!

Nu ska jag pumpa min "Linnéa-monark" och ge mig ut i fina vädret. Bengt tog sin vespa. Nej, jag vill inte åka med. Tänk er då får han förmodligen köra på bakhjulet och vilken syn sen.


KRAM FRÅN MIG
TILL DIG!






                                            Ett äkta leende gör det lättare att leva.