Leta i den här bloggen

måndag 28 juli 2014





Äntligen har det hänt. Jag har åkt med Laxen på Rönneriver. En behaglig tur tillsammans med Ingalill. Jag har sagt varje år att nu måste vi bara ta en tur med båten.
Visserligen har jag åkt med samma båt uppe i Nikkaloukta på Vistasdeltat på 80-talet.



    Här passerar vi två vackra broar


     Här i Ängelholm lär man passera Skånes amazonas enligt turistbroschyrerna.



   Har man livlig fantasi så kan det bli vad som helst.

Efter båtturen satte vi oss i skuggan på kommunanställdas uteplats och fikade. Alltså från egen kaffekorg.
Dagen avslutades på balkongen med gratäng och ett glas vitt.
Fin dag att minnas!
 Äntligen var dagen inne då min son skulle göra ett besök hos sin mor. Jag tror aldrig att vi någon gång har  träffats som vuxna på tu man hand i två hela dagar. Det var kvällarna som var euforiska när vi satt ute och 
 pratade om allt från släktforskning till tonårstiden och sedan övergick till våra erfarenheter och problem i  vuxenvärlden. Hoppas att jag vid något tillfälle kan göra detsamma med dottra min. Jag kan så här i  efterhand tycka att visst det skulle jag också vilja med min mor. Nej, det hade aldrig gått. Så nära varandra  kom vi aldrig. Var det så på 60 talet?     Vi tog en runda om Ekeby för att hälsa på mina barnbarnsbarn.                 


Vilken glädje! De älskar sin morfar passionerat. Han är deras idol.

Ehliaz fick en Zlatan dress som han tog på sig direkt
och poserade likt idolen själv. Posen var nog inövad för han skrek att morfar skulle fota honom.
Vad månde bliva??










Lillflickan fick ett par jeansshorts och en liten sommarjacka med kattor. Varmt var det men jackan skulle hon ha på.
Ett härligt besök med saft och glass under äppelträdet.
Fin dag att minnas!
Sen körde sonen med sin mor en sväng. Bla visade han mig var jag nästa år kunde ta foton på rapsfälten. Uppe på en historisk kulle nära Tågarp kommer att bli perfekt.
Han visade mig också hur man tar panoramabilder med mobil kameran. Ja, man lär sig något varje dag så länge man lever,


Får avsluta med denna panoramabild
Glöm inte att dricka-vatten
Kram från mig till dig!

Inga kommentarer: