Leta i den här bloggen

fredag 9 januari 2015

GOD FORTSÄTTNING PÅ 2015.........

Nu är nyårsafton också förbi. Det blev ingen traditionsenlig afton i år bland våra vänner. Det blev jättemysigt ändå. Min man hade som jag sagt förut fixat menyn till mig.
Klädde upp oss, drink före supén som sig brukar och därefter förflöt kvällen. Mannen i fåtöljen med sond som sedan 
byttes ut mot chokladpudding. 
Vi tågade ner till Tingstorget vid halv 12. Hörde tal och fin musik men sen bröt helvetet lös. Fyrverkerier som var så  högt att jag faktiskt undrade om krig utbrutet. Kruten regnade över och i håret på oss.
Visst kan jag titulera mig som "krutgumma" men ........
                                                                                    
Blomstergrupper och buketter har vi fått hem till oss hela helgen.  Underbara människor och underbara blommor. Budet log extra mycket när han överlämnade vit amaryllis med lila blommor från Dalarna. Goda vänner som vi firat otaliga semestrar tillsammans med och har roliga minnen med. 80+. 

 Nu har jag så smått börjat plocka ner julpyntet. Fast ljusstakarna får lysa upp i fönstret åtminstone till den 13. Mina kära väninnor kom på lunch i veckan. Alla kunde inte men det blir en annan dag lite längre fram. Lillemor hade stickat ett jättefint tomtepar till mig. Herre Gud hur kan hon. Jag kan inte mer än avigt och rätt. Och vänder när det är tid. Blev jätteglad och ser fram emot nästa jul för att kunna ta fram och mysa med dem.
    

   Men visst vill man gömma sig idag. Det "häll"regnar .
Bengt har satt sig på hela ryggen men jag blev sugen på hembakta bullar och blir man det ...ja då får jag väl fixa det.
2015 har börjat bra för oss. Bengt har dragit ut sonden och lever på näringsdryck samt testar en massa annat. Så positivt  har det plötsligt blivit för oss.
Men men.. en lillasyster har också fått nästan samma cancerform som hon fick besked på förra veckan och en svåger förmodligen en stroke i onsdagskväll. 
Jag sa till Bengt att det är nästan som i en Lars Norén pjäs.
Så nu får vi försöka stötta så gott det går och hoppas på det bästa.




Det är svårt att tro men om ett par månader sitter vi här igen och myser samt rullar ner för den starka solen. Skönt med årstider trots allt.



VARM KRAM FRÅN MIG TILL DIG!

Inga kommentarer: