Leta i den här bloggen

måndag 27 april 2015

Teflonminne eller....

Alsheimer? Det är inte lätt att veta. Ibland kommer man i det läget att en väninna säger."du kommer väl ihåg när vi var och badade och min bil inte kom upp från diket och du hade brådis för att du skulle ha räkskiva"??Jaha, ännu ett bevis att det är inte riktigt som förr.
Sen räknar jag tyst upp alla mina koder, telefonnummer och födelsedagar och visst det är ok. Puh!

och så har man sina foton att stödja sig på.

Var på födelsekalas för en månad sedan. Alltid god mat och gäster i alla åldrar. Alltid roligt. Lilla Melissa yngst i släkten var också där.
Snacka om att ha huvudrollen.


Missan gjorde förstås vad hon kunde med att ta sig en middagslur i presentpåsen.






en underbar bild på mina fina flickor. Tre generationer och den fjärde höll i kameran.




Tog en titt på mina bilder som jag tog på en promenad för ett tag sedan.
Herre Gud har Ängelholm också fått ett Eifeltorn,? Vid närmare beskådande så är det lyftkranen som jobbade med nya seniorboendet som kommit med på ett hörn.
Nu är huset färdigt och hyresgäster har flyttat in. På 8:e våningen finns sällskapsrummet. Säkert lika fin utsikt som i lyftkranen.







                                                                                                 Har också varit i hembygdsparken med min sons barnbarn alltså mina barnbarnsbarn. Snacka om hålligång i skogen. En underbar dag /7tim/ men vi kom varandra nära och det har jag längtat efter.
Vi hann med grill och glass också och till sist gick vi en tur på banmuseét.  Puss puss underbara ungar.      









Nu är det mycket väntan igen i hemmet. Jag tycker att jag skulle vant mig vid just att vänta efter det gångna året. Kan undras tro om läkarna vet vilket lidande det är för både patient och närstående. Bengt var i Malmö på en datortomografi för en vecka sedan och just då hade hans ordinarie läkare ledigt och kunde inte tyda plåtarna men nu kanske vi kan få något slags besked imorgon. Hoppas hoppas.
Det gäller att hitta på saker att göra om dagarna. Fint väder som tur är. Bengt har bowlingen och jag har mina fina pantertanter att umgås med emellanåt.
Inte att förglömma mina svägerskor som är så skönt att luta sig mot.


  Jag har varit uppe "ganska"tidigt idag så man kan kanske få gjort lite i hemmet. Eller så sneglar jag     på boken som ligger ute på balkongen. Ska kanske ta en kopp kaffe till och läsa ett kapitel innan jag   startar mina hushållssysslor. Eller rent av en tur på den nypumpade cykeln.




STOR KRAM TILL DIG FRÅN MIG !

Inga kommentarer: