Leta i den här bloggen

lördag 16 maj 2015

NJUTNING ..............

det är väl inget som man förtjänar? Nää, det är en effektiv väg till lycka och återhämtning.
Njuta kan vara så mycket. Att njuta är en konst!  

Igår tog vi en tur med bilen för att fånga upp rapsfälten med kameran.
Då njöt jag i fulla drag. Det är andlöst vackert i naturen nu. Kan det bli gulare eller grönare. Härligt med årstider fast vi gärna vill klaga på att det är för varmt eller för kallt, för mycket blåst osv.



Jag har faktiskt fått tillbaka lite entusiasm när det gäller att fota och att hitta rätt vinkel. Igår tog jag ca tio bilder och två blev godkända.

 Denna bilden kan man också njuta av. Finns det något ljuvligare?
Vi fick äran att passa henne en liten stund nu i veckan. 
Traskade båda dit och förberedde oss på lite "gull". Hon hade kanske sovit i 5 minuter och då mamman försvann ut genom dörren så slog dockan upp de blå. Hon låg och kromade sig och log mot gammelmorfar en god stund men ville sen upp i knäet på honom.
Han såg mina längtansfulla blickar
och överlämnade henne till mig.
Då bröt det ut. Skriket och sprutande tårar. Jag gjorde allt i min makt för att hon skulle tystna.
Då fick mannen ta över igen efter att ha övertygat mig om att "kvinnor har alltid dragits till mig i alla åldrar." Det slutade med att pappa dök upp efter ett tag och tog över. Innan vi skiljdes hade hon hunnit sova ett tag och förhoppningsvis glömt den traumatiska stunden. Barn glömmer fort och jag hoppas på nytt förtroende. Det blev en mysig eftermiddag ändå.




Doptårtan från Tösabiten i Ekeby. Den drömmer jag fortfarande om.
Konstnärliga systrar som deltagit i SM några år.




Ack, listan kan bli lång när det gäller njutningar. Naturligtvis växlar det med åldern. I yngre dagar tänkte man mycket på fysisk kontakt och nu kanske.......ett andetag i nacken?
Någon som andas i ditt öra?
En höft att luta sig mot?
En klapp på rumpan?
En upphetsad blick?
Lukten av någon annans kropp?  TA BUSSEN!  men inte 514.

Jag önskar er fortsatt trevlig helg men var sparsam med solningen.

KRAM FRÅN MIG TILL DIG!



Inga kommentarer: